Tietosuojaseloste

1. Rekisterinpitäjä ja yhteystiedot

Minna-Carita’s (tmi), y: 3175760-4
Akulahdentie 245, 99800 Ivalo

Verkkosivustomme osoite on: https://www.caritasdesign.fi / www.minnacaritas.fi

Sähköposti on info@caritasdesign.fi

Rekisterinpitäjä voi ajoittain muuttaa tätä selostetta ja julkaista siitä uuden version, joten ole hyvä ja tarkista se säännöllisesti.

2. Rekisteriasioista vastaa

Minna-Carita Moilanen, Minna-Carita’s

3. Rekisterin nimi ja voimaantuloaika

Minna-Carita’s -verkkosivuston asiakasrekisteri. Voimaan 1.7.2021

4. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste

Asiakasrekisteriin tallennettavien ja siellä olevien henkilötietojen käsitteleminen perustuu kuluttaja-asiakkaiden asiakkuussuhteeseen Minna-Carita’s -yritykseen. Oikeusperuste on sopimus, suostumus ja oikeutettu etu. Henkilötietojen käsittelyssä huomioidaan EU:n tietosuoja-asetuksen asettamat vaatimukset.

5. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Asiakasrekisteriin tallennetaan henkilötietoja asiakassuhteen hoitamista, palveluiden myyntiä ja toteuttamista sekä liiketoiminnan ja palvelujen kehittämistä varten luottamuksellisesti. En myy tai luovuta henkilötietoja kolmansille osapuolille muuten kuin esimerkiksi tilauksen yhteydessä.  Jaan tietoja niiden kolmansien osapuolten kanssa, jotka auttavat käsittelemään tilauksia ja tuottamaan sivuston palveluita; esimerkiksi Postin, Matkahuollon ja Webhotellin ylläpitäjän kanssa. Henkilötietoja luovutetaan vain viranomaiskäyttöön niitä vaadittaessa.

Huomioithan, että sinulla on ”oikeus tulla unohdetuksi” vain, jos meillä ei ole lakisääteisiä velvoitteita jatkaa henkilötietojesi käsittelyä.

6. Käsiteltävät henkilötiedot

Rekisterinpitäjä rekisteröi Minna-Carita’s verkkosivuston käyttäjästä ne tiedot, jotka käyttäjä itse ilmoittaa verkkosivustoa käyttäessään. Näitä perustietoja ovat: nimi, osoite, puhelin ja sähköposti. Lisäksi verkkokaupan tilaustietoihin tallennetaan asiakkaan tilauksen yhteydessä antamat tiedot, kuten tilauksen tuotesisältö, maksu- ja toimitustapa.

Evästeet ja muilta sivustoilta upotettu sisältö

Tämän sivuston artikkelit voivat sisältää upotettua sisältöä (esimerkiksi videoita, kuvia, artikkeleita jne.). Toisilta sivustoilta tuodun upotetun sisällön avaaminen on verrattavissa siihen, että vierailija itse kävisi kolmannen osapuolen sivustolla.

7. Henkilötietojen suojauksen periaatteet ja rekisteröidyn kielto-oikeus

Henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti ja käyttäjärekisterin tiedot on tallennettu siten salasanojen taakse. Järjestelmään tallennettuihin rekisterin sisältämiin tietoihin pääsee vain rekisterinhoitaja.

Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja, kuten suoramainontaa tai muuta suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimusta. Pyydän, että kielto tulee tehdä kirjallisesti ja osoittaa se yritykselle.

Sinulla on lisäksi aina seuraavat oikeudet:
– oikeus tarkastaa itseäsi koskevat henkilötiedot
– oikeus tietojen oikaisemiseen
– oikeus käsittelyn rajoittamiseen (voit esimerkiksi kieltää markkinoinnin)
– oikeus vastustaa käsittelyä (jollei laki vaadi tietojen säilyttämistä)
– oikeus peruuttaa suostumus (voit esimerkiksi peruuttaa suostumuksesi markkinointiin)

Lisätietoja Verkkokaupan tietojen keruusta:

Keräämme tietoja sinusta kaupan kassalla.
Kun vierailet tällä sivustolla, seuraamme:

• Tuotteet joita olet katsonut: Käytämme tätä, esimerkiksi, kun näytämme tuotteita joita olet äskettäin katsonut.
  • Sijainti, IP-osoite ja selaimen tyyppi: Näiden avulla arvioimme verojen ja toimituskulujen määrän
  • Toimitusosoite: Kysymme tätä, jotta voimme -esimerkiksi- arvioida toimituskulut ennen kuin teet tilauksen ja lopuksi lähettää tilauksen.

Kun ostat meiltä, pyydämme tietoja kuten nimi, laskutusosoite, toimitusosoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero, luottokortin tai maksamisen tiedot. Käytämme näitä tietoja tarkoituksiin kuten:

• Lähettämään tietoja tilauksesta
  • Vastaamaan pyyntöihisi, mukaan lukien hyvitykset ja valitukset
  • Käsittelemään maksuja ja estämään petollista toimintaa
  • Noudattamaan kaikkia lain velvoitteita, kuten verojen maksaminen
  • Parantamaan kaupan tarjontaa
  • Lähettämään markkinointiviestejä, jos valitset että haluat vastaanottaa niitä. Et saa automaattista markkinointipostia minulta, jollet itse valitse esimerkiksi ottaa vastaan mahdollista uutiskirjettäni.

Yleensä säilytämme tietojasi niin kauan kuin tarvitsemme niitä niihin tarkoituksiin joita varten keräämme tiedot ja käytämme tietoja ja niin kauan kuin meidän on ne lain mukaan säilytettävä. Esimerkiksi, säilytämme kaupan tiedot (6-10) vuodeksi verotusta ja kirjanpitoa varten. Tämä sisältää nimen, sähköpostiosoitteen ja laskutus- ja toimitusosoitteet sekä mm. käymämme kirjeenvaihdon.

Ketkä pääsevät käsiksi tietoihin

Ylläpitäjät että Kauppias pääsevät näihin:

• Tilaustiedot kuten mitä ja milloin ostettiin ja minne tilaus lähetettiin sekä
  • Asiakkaan tiedot kuten nimi, sähköpostiosoite ja laskutus- ja toimitus tiedot.

Tiimimme jäsenet pääsevät näihin tietoihin jotta voivat täyttää tilaukset, käsitellä hyvitykset ja voivat tarjota tukea.