Majoitu pohjoisen luonnossa

Miten kotimajoituksemme toimii? Valitse yöpymispaikaksesi rannan hirsimökki tai luonnonläheinen jurtta

Vieraanamme majoitut kotimme pihapiirissä sijaitsevassa mökissä, joka sijaitsee järvinäkymin Akujärven rannalla. Saat käyttöösi koko mökin. Lisäksi asiakaskäytössä on ekologinen ja kompostoiva ulko-wc ja puusauna.

• Majoitukseen talvikaudella 15.11.-15.4. sisältyy aamiainen ja päivällinen. Toimitamme  ruoan ovellesi sovittuna aikana.
  • Kesäaikaan 1.6.-30.9. majoitushinnat eivät sisällä aterioita.

Kotimajoituksemme on ekologinen vaihtoehto, ja samalla vaihtoehto hotellille laadukkaine, tuoreine kotiaamiaisineen. Haluamme panostaa palveluun ja paikallisiin makuihin.

Majoittuessasi meillä olet aina yksilöllinen vieras ja saat parhaat vinkkimme sinua kiinnostaviin alueen luonto- ja matkailukohteisiin. Asuminen paikallisten ihmisten luona tarjoaa aidon näkymän paikalliseen arkeen.

Lisäpalveluna kesäaikaan tarjoamme välinevuokrausta.

• Vuokraamme kanootteja, sup-lautoja ja soutuvenettä, joiden avulla voi tutustua Akujärven järviluontoon. Kalastaakin voit, jos tuot omat kalastusvälineesi mukanasi. Huomioithan, että viehekalastukseen tarvitset näillä vesillä erillisen luvan. Mato-ongella puolestaan voi käydä jokamiehen oikeudella.

Holiday cottage - Minna-Carita's

Hirsinen lomamökki rannalla

Lisätietoja tulossa.

Voit varata lomamökin helposti Booking.com -sivuston kautta tai tehdä varauspyynnön suoraan meille!

Jurtta - tunnelmallinen paimentolaislähtöinen telttamajoite arktisin lisämaustein

Niemeemme Ylöjärveltä matkannut jurtan kaltainen telttamajoite on Suomessa tehty, nimenomaan pohjoisiin oloihin räätälöity yösija, jota käytetään yleisemmin Pohjois- ja Keski-Aasiassa. Tässä tapauksessa kuitenkin ylöjärveläiset koivut ovat saaneet taipua teltan seiniksi ja katoksi ja kaksi käsityöläistä on ahertanut jurtan rakenteita pitkän aikaa ennen sen valmistumista. Muun muassa katon kaltevuutta on muutettu, jotta se sopisi paremmin lumisiin olosuhteisiimme.

Tämä yösija lämpiää kevyellä kaminalla, tulen loimutessa tunnelmallisesti kaminan ikkunasta. Villalla eristetty majoite voi olla lämmin jo ilman kaminassa poltettua tultakin, erityisesti kesällä. Jurtassa on mukavasti tilaa, koska seinät ovat suorat, suosittelemme sitä kahden aikuisen majoitukseen.

Jurttaa on mahdollista vuokrata myös muuta pienimuotoista käyttöä varten, jos haluat järjestää pienimuotoisen tapahtuman, kuten jooga- tai musiikki-illan luonnon keskellä täällä Akujärven rannalla.

Majoituksen lisäksi tätä tilaa käytetään myös hoitohuoneena erilaisille hoidoille kesäaikaan, saatavilla on ajoittain yhteistyökumppaniemme hoitoja, kuten hierontaa ja muita kokonaisvaltaista terveyttä tukevia hoitoja.

Minna-Caritas Art, crafts & tourism services in Finland Lapland Ivalo